عشق یعنی..

پیام های کوتاه
نویسندگان

تاثیر برادر و خواهر بزرگتر در ازدواج کوچکتر

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

مشکل پنجم: وجود برادروخواهر بزرگ‌تر
اسلام دینی است که همواره با تعقل و منطق استوارشده و هیچ‌وقت افکار خرافی در آن راه ندارد ولی متأسفانه مردم گاهی این دین مقدس را با خرافه و عقاید من‌درآوردی خود مخلوط کرده و بعضاً رنگ و بوی اسلامی هم به آن می‌دهند تا افکار خود را توجیه کنند.
 این عقیده که اگر برادر و خواهر بزرگ‌تر در خانه باشد خیلی بد است که کوچک‌تر ازدواج کند، یکی از همین افکار غلط و باطلی است که زندگی خیلی از جوانان ما را به تباهی کشانده و نشاط و جوانی را از آن‌ها می‌گیرد. گاهی در یک خانواده مشاهده می‌شود که چهار یا پنج دختردارند ولی هیچ‌کدام ازدواج‌نکرده‌اند، وقتی علت را جویا می شی‌ء، می‌گویند چون دختر اولی به هر دلیلی، یا به خاطر اینکه خودش نمی‌خواست، یا به خاطر اینکه خواستگار نداشت، نتوانسته ازدواج کند، این امر باعث شده که باوجوداینکه برای دخترهای بعدی خواستگار بوده، ولی از طرف خانواده رد شده و گفته‌اند: ما عقیده داریم تا زمانی که دختر اولی شوهر نکند، شگون دارِ که دخترهای کوچک‌تر را شوهر بدهیم، درنتیجه همه دختران بعدی هم چون نمی‌خواستن در مقابل خانواده بایستند و حرمت خانواده را بشکنند، نشاط و شادابی جوانی خود را ازدست‌داده‌اند و به سنی رسیده‌اند که دیگِ برای آن‌ها هم خواستگاری نمی‌آید. این‌جور تفکرات غلط باعث می‌شود که گاهی آن جوان مؤَدَب و با حیاء را آشفته کرده و مجبور شود در مقابل خانواده بایستند و تربیت بدی پیدا کنند. پس از خانواده‌های گرامی خواهش می‌کنم که سعی کنید در تربیت فرزندان خود حریم اسلام را حفظ کنید و افراط‌وتفریط را که دین و ایمان جوانان ما را از بین می‌برد را کنار بگذارید تا جوانان ما همواره بانشاط و شادابی بتوانند زندگی کنند و از اینکه چنین دین مترقی و خوبی دارند افتخار کنند.
ما در بین علماء اسلام مواردی را داشته‌ایم که وقتی چند تا دختر داشته‌اند و یکی از کوچک‌ترین آن‌ها خواستگار داشته نگفته‌اند که نه این زشت است که من باوجود دختر بزرگ‌تر دختر کوچکم را شوهر بدهم بلکه خیلی راحت پذیرفته‌اند و به برکت همین امر دختران دیگر هم خواستگارهای خوبی پیداکرده‌اند.

  • سیدمحمد صادقی

خرافه در ازدواج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی