عشق یعنی..

پیام های کوتاه
نویسندگان

ارزش احترام به پدر و مادر

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۶ ب.ظ
عزیزان پدر و مادرتان را احترام کنید و سعی کنید که امشب که شب یلدا است به دیدارشان برید و آنها را خوشحال کنید
یکى از اصحاب امام صادق (ع ) بنام ((عمار بن حیان )) مى گوید: فرزندم اسماعیل نام دارد و نسبت به من خوش رفتارى مى کند، به حضور امام صادق (ع ) رفتم ، گفتم : ((پسرم ، اسماعیل نسبت به من خوش رفتار است )).
فرمود: من او (اسماعیل پسرت ) را دوست داشتم ، اینک (بخاطر اینکه نسبت به پدر، خوش رفتارى مى کند) دوستى من نسبت به او، بیشتر شد.
سپس فرمود: خواهر رضاعى رسول خدا (ص )، نزد آن حضرت آمد، پیامبر (ص ) وقتى که او را دید، بسیار شاد شد، و روپوش خود را، به زمین ، گسترد، و او را روى آن نشانید، سپس به او رو کرد، و در حالى که لبخند بر لب داشت با او گفتگو کرد، و احترام شایانى به او کرد، تا او برخاست و رفت . سپس برادر رضاعى آن حضرت آمد، نسبت به او نیز احترام کرد، ولى نه آن گونه که احترام به خواهر رضاعى خود نمود.
شخصى از آن حضرت پرسید: ((چرا آن گونه که خواهر رضاعى خود را احترام کردى ، به برادر رضاعى خود، آن گونه احترام نکردى ؟!)).
پیامبر در پاسخ فرمود: لانها کانت ابر بوالدیها منه : ((زیرا آن خواهر، بیش از آن برادر، به پدر و مادر، نیکى مى کند)) (اصول کافى ج 2 ص 161).
به این ترتیب ، پیامبر مهربان (ص ) به ما آموخت ، که هر کس به پدر و مادر بیشتر احترام کند، در پیشگاه خدا ارجمندتر است ، و من او را بیشتر دوست دارم ، و امام صادق (ع ) نیز به پیروى از پیامبر (ص )، به ((ابن حیان )) فرمود: ((بر دوستیم نسبت به فرزندت ، به این خاطر افزودى )).
نام کتاب : داستان دوستان ج 1 قسمت 199
تالیف : محمد محمدى اشتهاردى

  • سیدمحمد صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی